Sabtu, 19 November 2011

<3<3<3....maka bermulalah cuti.......

19hb.nov 2011,hari sabtu....bermulalah cuti penggal ketiga.Alhamdulillah,hari dimulakan dgn semua anak2 solat subuh.
Selepas subuh,ayahnya dah keluar mencari rezeki.Anak2 pula dah mula menghadap PS3.Iqbal pula telah dijemput kawan utk main bola.Aku......mcam biasa,rutin seorg ibu.Buatkan sarapan,basuh baju,rendamkan kasut2 sekolah anak2 supaya thn hadapan boleh guna lagi....so,sambil2 tu menghadap blog!
Duit yg kerajaan bagi utk anak2 sekolah telah pun dapat sebyk rm 400.00,utk 4 org anak...alhamdulillah.Sekurang2nya,ringanlah sedikit perbelanjaan utk beli keperluan sekolah anak2 utk sesi 2012.
Duit itu pula,aku berikan rm25.00 seorg utk anak2 beli apa yg mereka hendak.Jadi dapatlah juga anak2 merasa 'rezeki' ini.
Cuaca pagi ini walaupun ada mentari tetapi terasa sejuk.Ada ketenangan....yg dapat aku rasai.Peliklah pulak!
Aku masih mencari2 idea utk diberikan pada anak2.Apakah aktiviti dan susun atur @ mcmna aku nak anak2 aku habiskan cuti penggal ini,yer?Aku tak nak mereka habiskan waktu dgn hanya menghadap games,i'tnet n, n, ,main!
Apapun,hari ini dan esok masih acara bebas....Insyaallah,isnin ini kita akan mulakan cuti dgn bermanafaat.Tahun depan ,irham n ikhwan akan menghadapi peperiksaan yg penting iaitu PMR n UPSR.Iqbal akan naik ke tingkatan 1.Iman pula akan memulakan tahun 1 n Imran pula thn 3,sebagai pengawas pusat sumber.
Oleh kerana itu,cuti ini pasti ada byk perkara  yg harus diulangkaji.
....selamat bercuti n selamat berehat seketika........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

irham...

Lilypie Kids Birthday tickers

iqbal...

Lilypie Kids Birthday tickers

ikhwan...

Lilypie Kids Birthday tickers

imran...

Lilypie Kids Birthday tickers

iman danish...

Lilypie Kids Birthday tickers

ilyas adam...

Lilypie Second Birthday tickers

...PENGIKUT