Khamis, 23 Jun 2011

...motor satu!

bila nak?nak jenis yg mcmna?skrg juga ibu belikan.satu cukup....?
Anak2...bila mula nak membesar,lain pula cara n permintaanya.Kena pula kawan2 semua ada motor...bimbang walaupun anak lelaki.Ceritanya nak main futsal....bagus juga utk aktiviti riadah.Teperuk kat umah asyik menghadap 'internet'risau juga.....So adalah kawan2 yg 'setia'pagi2 dtg ambik hantar.Janji pukul 9.30 pagi dah ada kat umah.Hari pertama ,ok.Hari kedua,ok.Hari ketiga ok.Hari keempat ko!Lambat sbb gi umah kawan tolong wat 'kertas kerja'.Hari kelima...9.30pagi mmg blik tepat waktunya tapi keluar balik nak temankan kawan beli minyak.Dah 10pagi.....tak balik2 lagi!Ayahnya ada juga 'intai' dlm perjalanan ke kerja.TAPI tak nampak pun tempat yg sepatutunya main...bola,bila tanya ...main kat lain, padang penuh.waallah...
Setahu aku ,anak ini tak suka berbohong ngan aku.Aku tak nak byk soal....aku percaya.....tapi dlm itu aku juga musti bertindak!
Sayangkan anak.......aku nak mrk merasa seronoknya hidup disamping jgn coba2 melakukan apa yg Allah murka.Selalunya aku berpesan pd anak2...nak buat sesuatu fikir,Allah,suka @tidak.Ayahnya pula sekali sekala'berceramah'juga tapi lebih 'open'.....
Anak tentulah tak seronok bila kata...tunggu sampai dpt lesen,baru bole beli motor!
Sayangkan anak......dah terangkan sbb2nya....moga dia mengerti.
Sayangkan anak......esok ibu hantar n ambil lepas main futsal!
betulkah tindakkan aku ni yer....????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

irham...

Lilypie Kids Birthday tickers

iqbal...

Lilypie Kids Birthday tickers

ikhwan...

Lilypie Kids Birthday tickers

imran...

Lilypie Kids Birthday tickers

iman danish...

Lilypie Kids Birthday tickers

ilyas adam...

Lilypie Second Birthday tickers

...PENGIKUT