Rabu, 1 Jun 2011

..::asam jawa! asam jawa! ::..

cuti sekolah penggal kedua telah bermula dari tarikh 28 hb.mei hingga 12 hb jun 2011. Bila semua anak2 tak sekolah....aku??!!lagilah bertambah 'poning kepala' Al-maklum...6 hero..ada superman,batman,power ranger,naruto.....hah!jenuh menjerit...pagi2,bangun solat!...cepat mandi! main... jer!...tak buka buku ker?Ituler yg terjerit2.Kalau aku cakap perlahan2 atau ....anak2 pergi mandi yer ..?...alamatnya sampai ke malam ler ......Pesan 'ayahnya',.ibu!..anak2 kalu tak dengar cakap..'piak"jer ngan rotan.'Ayahnya'kalau sekali cakap tak dibuat apa  yg disuruh 'piak' ler jawabnya.Ibu pulak......cakap tak henti2,kalu dah tak tahan baru ler 'piak'Tapi sejak 'operation'nak 'piak'pun dah tak larat....jadinyer tu ler yg terjerit2.Itu ler juga kena lebih minum air asam jawa...sakit tekak dibuatnya.hahah!
Biasanya anak2 aku yg dok kena marah n tegur sbb suka bersepah!!!! Bila jaga kedai...kedai bersepah...bila suruh 'duduk' dirumah...alamtnya rumah pula tungging terbalik!Bila bermulanya kung fu,silat,silambam.......ibu 'org'tu buat ni....ibu'org'ni buat tu.......mengadu2 ni yg aku tak tahan dengar......
Tapi kalu dikenang...mmg anak2 aku bole juga diharap!Cuti sekolah ni...kedai dah tentu mereka jaga..So tak payahler aku kelam kabut nak buka kedai pagi2.Beli lauk pun ada yg pergi.Cuci kain,angkat kain kering...pun mereka tolong....alhamdulillah.Walaupun semua anak2 aku lelaki....mmg boleh diharap.Harap2 biarlah sampai bila2...insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

irham...

Lilypie Kids Birthday tickers

iqbal...

Lilypie Kids Birthday tickers

ikhwan...

Lilypie Kids Birthday tickers

imran...

Lilypie Kids Birthday tickers

iman danish...

Lilypie Kids Birthday tickers

ilyas adam...

Lilypie Second Birthday tickers

...PENGIKUT